Dr. Phil

2008-01-07 @ 13:54:35
Kollar på Dr. Phil och blir så arg på honom. Han säger att man absolut inte ska slå sina barn, och det är ju klart att man inte ska det. Men herregud ingen har väl dött av lite smisk? Jag fick smisk när jag var liten om jag gjorde något dumt och jag överlevde ju. Om man gör något man inte får göra är det ju självklart att man ska få något straff. Och att tillexempel bli inlåst på sitt rum är ju inte precis något straff för då kan man ju leka med sina leksaker och liknande. Nej, smisk är ett bra straff tycker jag. Klart man inte ska slå så hårt man kan utan man ska ta det lugnt. Klart det finns föräldrar som går till överdrift men det gäller väl allt och inte bara smisk? Aga är olagligt, men smisk och aga tycker jag verkligen inte är samma sak. Man dör inte av en liten klapp å rumpan!

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

nej jag tycker verkligen inte att man ska få ge smisk! vuxna vet ofta inte hur hårt dom slår. Att smiska ett barn är att slå och aga ett barn!

2008-01-09 @ 13:39:56
Postat av: alex

haha, usch ja hatar dr phil, roligt inlägg, började skratta när ja läste smisk första gången :P

2008-01-14 @ 20:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0